Dag #42: Färggrann Sweetheart

Jag är generellt sett inte mycket för starka färger när det kommer till ögonskuggor men när jag såg skuggorna från Sugarpill kunde jag bara inte motstå, de är såna livfulla och vackra fräger. De är lite svåra att få tag på här i Sverige men jag lyckades norpa åt mig en från nelly, Sweetheart Palette.
 
Från översta vänster: Dollipop, Afterparty, Midori, Tako
 
Det är fyra färger i den här paletten: Dollipop är en matt hot pink, Afterparty är en blå med en semi-pearl sheen, Midori är en grön med en lätt pearl sheen och sist har vi Tako som är en matt vit. Alla färgerna går att köpa separat. Skuggorna har riktigt bra pigmentation och är lätta att applicera och jobba med dock är Tako inte lika bra pigmenterad som de andra. Dollipop och Afterparty, den rosa och den blå, kan missfärga huden om man inte använder nån bas under.

Allt som allt tycker jag detta är en underbar palette om du gillar starka färger. Som sagt är Sugarpill svårt att få tag på här i Sverige med den går att beställa ifrån love-makeup.co.uk och Sugarpillshop.com
 
Utan primer
 
Med Too Faced Shadow Insurance